HR DAY
Międzynarodowy Dzień HR
Wellness & Development
20 czerwca 2023r.
organizator
partner merytoryczny
partnerzy medialni
partnerzy
program spotkania
8.30 - 9.00 ........... networking
9.00-9.15 ........... rozpoczęcie i wręczenie nagród
9.15 - 10.15 ........... Między dobrostanem a pustką egzystencjalną, czyli o rozwoju człowieka w organizacji
Kasia i Piotr Pilipczuk - InnerMastering® Institute
10.15 - 10.45 ........... Moc budowania przyszłości
Dorota Dublanka - KIR
Dorota Dublanka
Dyrektor Zarządzająca, Dyrektor Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR
Prezes Fundacja KIR na Rzecz Rozwoju Cyfryzacji Cyberium
Zorientowana na ludzi orędowniczka nowych technologii, propagatorka uczenia się przez całe życie i przywództwa włączającego. Wizjonerka, pasjonatka, profesjonalistka z ponad 25-letnim doświadczeniem w pracy z globalnymi organizacjami i start-upami, w tym z Doliny Krzemowej. Członek międzynarodowych zespołów realizujących światowe programy np. Microsoft for nonprofits, Google for nonprofits oraz lokalnych innowacyjnych projektów technologicznych.
Posiada wieloletnią praktykę lidera innowacyjności odpowiadającego za kreowanie i wdrażanie strategii w obszarze budowania kapitału ludzkiego oraz przeprowadzania organizacji przez procesy zmian. Certyfikowany Coach ICC, Coach metodologii Design Thinking, praktyk FRIS i KANBAN.
W KIR odpowiada za rozwój pracowników, budowę kreatywnego środowiska pracy oraz za działania z zakresu komunikacji wewnętrznej i budowania marki pracodawcy. Swoje pasje realizuje też jako Prezeska Fundacji Cyberium, ostatnio zaangażowana w innowacyjny projekt Sandbox Blockchain.
10.45 – 11.15 ........... Development Center w środowisku VR. Pierwsze doświadczenia uczestników.
Prof. dr hab. Anna Baczyńska – Akademia Leona Koźmińskiego
Prof. ALK dr hab. Anna K. Baczyńska
Pracownik naukowy w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Akademii Leona Koźmińskiego, Centrum Badań Interdyscyplinarnych. Ekspert w dziedzinie diagnozy kompetencji. Opublikowała ponad 30 prac z zakresu kompetencji liderskich i menedżerskich. Wielokrotnie otrzymała Indywidulaną Nagrodę Rektora za osiągnięcia w pracy naukowo badawczej. Prowadzi badania w międzynarodowym kontekście z zakresu przywództwa m.in. w Japonii, Chinach, USA, Kanadzie, Portugalii, Niemczech etc. Koordynator merytoryczny studiów podyplomowych Akademii Kompetencji Menedżera. Oprócz pracy akademickiej realizuje projekty doradcze z zakresu oceny kompetencji i zarządzania zasobami ludzkimi.
Od 2017 roku prowadzi regularne projekty oceny kompetencji menedżerskich w metodyce 360 stopni, feedbacków, warsztatów dla Dyrektorów Telewizji POLSAT oraz Interii doskonaląc ich kompetencje przywódcze i zarządcze.
11.15 - 11.45 ........... przerwa kawowa
11.45 - 12.15 ........... Pozytywna organizacja - kilka słów holistycznym podejściu do budowania dobrostanu pracowników i organizacji
Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska - Akademia Leona Koźmińskiego
Budowanie „pozytywnych organizacji” to obecnie jedno z kluczowych wyzwań, stojących przed ekspertami i działami HR (Human Resources). Jaka jest pozytywna organizacja i czym się charakteryzuje? Co oznacza holistyczne podejście do dobrostanu (well-beingu) i zdrowia w miejscu pracy? Jak systemowo dbać o ich rozwój, uwzględniając rozmaite potrzeby oraz specyfikę pracy różnych grup pracowników? Jakie są najczęstsze błędy, popełniane przez przedstawicieli działów HR podczas projektowania oraz wdrażania programów well-beingowych? W trakcie swojego wystąpienia Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań.
Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska
psycholożka biznesu, certyfikowana coach ICC, trenerka, konsultantka, wykładowczyni, badaczka zachowań organizacyjnych. Ekspertka w zakresie budowania kapitału psychologicznego oraz well-beingu (dobrostanu) ludzi i organizacji.
Specjalizuje się w projektowaniu i wdrażaniu Pozytywnych Interwencji Psychologicznych (PPI), opartych na rzetelnej wiedzy i wynikach badań naukowych (Evidence Based Practice). Ich celem jest wzmacnianie pozytywnych emocji, postaw i zachowań pracowników, a także podnoszenie poziomu dobrostanu oraz zdrowia w miejscu pracy.
Autorka i dyrektorka innowacyjnych studiów podyplomowych „Pozytywna Organizacja – well-being (dobrostan) i zdrowie w miejscu pracy” oraz „Zwinne przywództwo” (Akademia Leona Koźmińskiego).
Pełni obowiązki Dyrektorki Centrum Coachingu i Mentoringu Akademii Leona Koźmińskiego. Asystentka w Katedrze Nauk Społecznych ALK. Wykładowczyni na wielu kierunkach studiów stacjonarnych i podyplomowych.
12.15 - 12.45 ........... Zmiany w kodeksie pracy
Małgorzata Krzyżowska i Katarzyna Witkowska-Pertkiewicz
Małgorzata Krzyżowska
Adwokat, z 15-letnim doświadczeniem w obsłudze polskich i zagranicznych podmiotów gospodarczych. Współzałożycielka Aliant® International Law Firm z siedzibą w Zurichu. Członek Union Internationale des Avocats. Członek Okręgowej Rady Adwokackiej w Poznaniu, Przewodnicząca Komisji ds. Kontaktów Zagranicznych i Wpisów na Listę Prawników Zagranicznych przy ORA w Poznaniu. Członek Komisji Edukacji Prawnej oraz Wice-Przewodnicząca Komisji ds. Zagranicznych przy Naczelnej Radzie Adwokackiej. Konsultantka Krajowej Izby Gospodarczej. Autorka porad eksperckich w czasopismach branżowych, m.in. na łamach Dziennika Gazeta Prawna oraz Magazynu Personel i Zarządzanie. Wykładowczyni Akademii Wydawnictwa C.H. Beck oraz ASBiRO. W 2018 roku wdrożyła autorski projekt „Przybliżamy prawo przedsiębiorcom” na kanale YouTube https://www.youtube.com/channel/UCCbZGqV-hTRWWhvgXz07JWA/videos . Autorka książki dla prawników: Jak rozwinąć kancelarię na konkurencyjnym rynku. Magazyn Businesswoman & Life wymienia ją jako jedną z 50 Wpływowych Kobiet Biznesu.
Katarzyna Witkowska-Pertkiewicz
Radca prawny, starszy prawnik w PCS
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie prawnym na rzecz przedsiębiorców w zakresie indywidualnego i zbiorowego prawa pracy. Specjalizuje się w doradztwie prawnym dotyczącym wszelkich aspektów zatrudniania pracowników, począwszy od wsparcia procesów rekrutacji, poprzez przygotowywanie dokumentacji pracowniczej w tym regulaminów wewnętrznych oraz doradztwo w zakresie kwestii związanych z ustaniem zatrudnienia. Zajmuje się również wsparciem dla pracodawców w sytuacjach kryzysowych w szczególności dotyczących mobbingu i dyskryminacji. Reprezentuje klientów w sporach sądowych w sprawach pracowniczych oraz posiada doświadczenie w restrukturyzacjach zatrudnienia obejmujących transfery pracowników, outsourcing oraz zwolnienia grupowe. Jest autorem wielu publikacji prasowych z zakresu prawa pracy i obszaru HR.
12.45 - 13.15 ........... Dobrostan pracowników - jak jedzenie w pracy może wpłynąć na poprawę zdrowia, samopoczucia i wydajności?
Katarzyna Patalan
Dobrostan pracowników - jak jedzenie w pracy może wpłynąć na poprawę zdrowia, samopoczucia i wydajności?Dowiedz się, jak wpływ codziennej diety na zdrowie i samopoczucie pracowników może poprawić wydajność i efektywność w pracy. W trakcie prezentacji omówię różne aspekty związane z regularnością spożywania posiłków w miejscu pracy. Okazuje się, że to bardzo ważny aspekt w budowaniu dobrostanu pracowniczego. Poza tym dbałość o codzienną dietę w miejscu pracy może zmniejszyć ryzyko chorób, takich jak otyłość, cukrzyca, choroby serca i nowotwory. Oprócz wpływu na zdrowie, jedzenie w pracy może również wpłynąć na relacje między pracownikami. Dzięki jedzeniu posiłków razem pracownicy mają więcej okazji do porozmawiania i budowania relacji międzyludzkich, co może poprawić atmosferę w miejscu pracy. Korzyści płynących z wdrożenia benefitu żywieniowego jest znacznie więcej, opowie o nich w trakcie prelekcji.
Katarzyna Patalan
Content and Communication Manager
SmartLunch
Przez ostatnie lata była związana z branżą HR pełniąc funkcję redaktor naczelnej miesięcznika „Benefit” wydawanego przez Benefit Systems skierowanego do tejże branży. Przez kilka miesięcy zajmowała się PR-em w firmie MyBenefit, dostawcy programu kafeteryjnego. Dziś jest Content and Communication Managerem w SmartLunch.Jest absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego z dyplomem nauczyciela języka polskiego. W ostatnich latach tematyka związana z rozwojem, szkoleniami i rynkiem benefitów pochłonęła ją bez reszty. Ukończyła podyplomowe studia z zakresu Kultury Medialnej i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Gdańskim oraz Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie w Białymstoku. Przez lata tworzyła treści o tematyce związanej z HR i współpracowała z najlepszymi ekspertami w branży. Ma na koncie wiele publikacji prasowych, a także udział w pracy zbiorowej – książce „Benefity. Jak budować atrakcyjną ofertę dla pracowników” pod redakcją Joanny Likszy. Jest pasjonatką rozwoju osobistego, zagadnień związanych z komunikacją oraz jej rolą w biznesie i zarządzaniu ludźmi.
13.15 - 14.15 ........... lunch
14.15 - 15.45 ........... warsztaty (równolegle - do wyboru):
Rozwój człowieka w organizacji – nowe metody – Rower
Sylwia Arletta Przygoda
Warsztat ma na celu podniesienie poziomu świadomości w zakresie efektywnego gospodarowania wewnętrznymi zasobami, wzmocnienie poczucia odpowiedzialności za jakość emitowania sygnałów emocji i uczuć oraz zachęcenie do kształtowania twórczej postawy w budowaniu dobrostanu.
Fundamentalnym jest tu spojrzenie na jednostkę (osobę, pracownika) przez pryzmat zintegrowanego wielopoziomowego wnętrza złożonego z ciała, emocji, myśli, duchowości i boskości (absolutu). Doświadczającego wielowarstwowego dobrostanu przez bycie, myślenie i działanie w zasobnych stanach oraz wysyłającego do otoczenia sygnały emocji i uczuć zapewniające bezpieczeństwo fizjologiczne oraz sprzyjającą atmosferę do otwartej komunikacji i życzliwej współpracy.
Bez umiejętności funkcjonowania w zasobnych stanach oraz bez pozytywnego oddziaływania na otoczenie trudno jest wykazywać się odpornością i tolerancją na stres, kompleksowym rozwiązywaniem problemów, innowacyjnością, aktywnym uczeniem się, krytycznym i analitycznym myśleniem, tworzeniem idei, elastycznością, kreatywnością czy oryginalnością – to jest umiejętnościami przyszłości, którymi jeżeli nie teraz, to już w niedalekiej przyszłości będą legitymowały się te osoby, które chcą utrzymać się nie tylko na rynku pracy, ale przede wszystkim w zdrowiu.
Utrzymanie i rozwój
harmonijnych zespołów
Ania Fabrowicz, Marco Ramirez
W dzisiejszych czasach kluczowe staje się utrzymanie i rozwój harmonijnych zespołów. Zapraszamy do przyjrzenia się czterem procesom rozwoju zespołu w praktyce:
- adaptacja
- transformacja
- transmutacja wynikająca
- celebracja pozwalająca
Każdy z tych procesów rządzi się swoimi prawami i już sam w sobie może być przedmiotem pracy z zespołem. Kiedy jednak dodamy do tego osiem aspektów funkcjonowania harmonijnych zespołów możemy zbudować efektywny i pomocny zespołom proces zarządczy. Zapraszamy do doświadczania.
Dyskurs, czyli o dopasowaniu człowieka i organizacji – rekrutacja i rozwój
Kasia i Piotr Pilipczuk
Dopasowanie człowieka do organizacji bywa trudne i mało mierzalne. Podczas warsztatu pokażemy w jaki sposób praca z wartościami i fraktalne, systemowe podejście może usprawnić ten proces. Proces doboru personelu uwzględniający znajomość pojęcia dyskursu pozwala na przejrzyste dopasowanie człowieka do miejsca w organizacji nie tylko z uwagi na jego poziom kompetencji, ale przede wszystkim na jego poziom motywacji, wartości i reprezentowaną postawę. Zapraszamy do szerokiego systemowego spojrzenia, będzie praktycznie i narzędziowo.
16 - 00 16.45 ........... Khaita
Monika Marcik
Khaita to grupowe radosne tańce w tradycyjnych i nowych choreografiach, wykonywane do tybetańskich piosenek. Rozwijają świadomość, harmonizują ciało, energię i umysł przez doświadczanie radości i relaksu w ruchu. Khaita po tybetańsku oznacza Harmonię w Przestrzeni. Symbolem Khaity jest niekończący się węzeł planety Ziemi i oznacza nieprzerwany przepływ energii bez przeszkód, strumień miłości, który jak melodia pojawia się w sercach wszystkich ludzi na ziemi poprzez pieśni i tańce.
Celem tej radosnej aktywności jest rozwijanie harmonii indywidualnej, pomiędzy ludźmi oraz w ich otoczeniu. Taniec jest najlepszym sposobem na pogłębianie rozumienia przestrzeni i na doskonalenie umiejętności budowania relacji z innymi.
Khaita to doskonała metoda na rozwijanie obecności w ruchu i zwiększenie świadomości umysłu i ciała. Podczas tańca można zaobserwować towarzyszące nam na co dzień napięcia oraz doświadczyć procesu ich uwalniania.
Khaita jest wyjątkową ścieżką zwiększania naszego dobrostanu i ewolucji jako jednostki. Większość tańców tybetańskich wykonywanych jest w kole, dzięki czemu rozwijają zarówno harmonię indywidualną, przestrzenną, jak i związaną z koordynacją grupy jako całości. Koncentracja na choreografii, rytmie, melodii i doświadczanie wspólnoty z innymi tańczącymi osobami sprawia, że relaksacja i radość pojawiają się spontanicznie.
Monika Marcik
Specjalizuje się w szkoleniach z inteligencji emocjonalnej, budowania zaangażowania w oparciu o wartości oraz w coachingu holistycznym. Posiada wieloletnie doświadczenie menedżerskie i HR-owe, a od 16 lat pracuje jako trener i coach biznesu. Od 7 lat rozwija się jako instruktor Radosnych Tańców Tybetańskich – Khaita, a od 4 lat jest Instruktorem metody Respira.
16.45 - 17.00 ........... Podsumowanie
Weź udział bezpłatnie
wyślij zgłoszenie na adres: katarzyna.chalas@infor.pl